21-29.05.2016 56 Ogólnopolski Zlot Przodowników Turystyki Kolarskiej SUPRAŚL

Kolejny wyjazd na zlot przodowników turystyki kolarskiej rozpoczynamy już w piątek przed godziną 22. Przed dotarciem do bazy zlotu mamy w planie odwiedzenie bazyliki w Bielsku Podlaskim i Muzeum Białowieskiego Parku Narodowego w Białowieży.

Do Supraśla docieramy ok. południa i po rejestracji i rozpakowaniu bagaży i rowerów ruszamy z miejscowym przewodnikiem na rynek do Białegostoku na otwarcie 56 Zlotu. W drodze na rynek odwiedzamy jeszcze pałac Branickich. Po otwarciu już tylko w swojej grupie wracamy do Supraśla.

W kolejnych dniach odwiedzamy najciekawsze miejsca i obiekty krajoznawczy Podlasia, oto niektóre z nich :

• zamek i synagogę w Tykocinie
  • drewniane meczety w Kruszynianach i Bohonikach
  • Narwiański i Biebrzański Park narodowy
  • muzeum w Choroszczy
  • muzeum ikon w Supraślu
  • dla chętnych spływ kajakowy
  • wyjazd autokarem do Grodna na Białorusi

Podczas zakończenia zlotu odebraliśmy puchar za zwycięstwo w konkursie na najlepiej pracujący klub w Polsce w roku 2015 z rąk kol. Waldemara Wieczorkowskiego Przewodniczącego Komisji Turystyki Kolarskiej  ZG PTTK. Odbiór pucharu uczciliśmy symboliczną lampką szampana.

Podobnie jak na innych wyjazdach wielodniowych czas szybko leci i nadeszła pora na powrót. Ruszamy w niedzielny ranek najpierw do Muzeum Kampinoskiego Parku Narodowego w Granicy a później do miejscowości Leszno. Zdejmujemy rowery i robimy krótką przejażdżkę do miasta Błonie z obowiązkowym ratuszem i dwoma obiektami zadania doraźnego. Powrót do Leszna , załadunek rowerów i wracamy do domu.

Zlot wspaniale przygotowany przez oddział PTTK w Białymstoku.

Z naszej komisji w zlocie wzięło udział 15 osób.