21.04.2016 Pszczyna

W czwartek 21 kwietnia z moimi kolegami z klubu kolarskiego „Sokól” w Radlinie ,wybraliśmy się
na wycieczkę rowerową do miejscowości znanej z atrakcji turystycznych a mianowicie do
Pszczyny. Pogoda tego dnia była bardzo piękna świeciło słoneczko i było w miarę ciepło. W
Pszczynie zwiedziliśmy zamek pszczyński wraz z muzeum. Podziwialiśmy pięknie
zagospodarowany i utrzymany zabytkowy park wokół zamku. Następnie przez park pojechaliśmy
zobaczyć skansen , jest to Zagroda Wsi Pszczyńskiej w której możemy zobaczyć zabytki
drewnianej architektury ludowej z regionu pszczyńskiego. Najstarszymi zabytkami który możemy
zobaczyć są, spichlerz z 1784r , stodoła ośmioboczna z XVIII w, chałupa chłopska z 1831r, kuźnia z
XIX w, młyn wodny. We wnętrzach chałup możemy zobaczyć narzędzia codziennego użytku ,
meble jakich używano w tamtych czasach oraz ciekawe eksponaty sztuki ludowej. Po zwiedzeniu
skansenu pojechaliśmy do Muzeum Prasy Śląskiej. Powstało w 1985r. W muzeum zobaczyliśmy
ogromną ilość gazet i czasopism. Po zwiedzeniu muzeum udaliśmy się na pszczyńską starówkę,
tam zrobiliśmy sobie krótki odpoczynek na posiłek. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do
następnej atrakcji którą jest pokazowa zagroda żubra w której możemy zobaczyć żywe żubry na
wybiegu. O prócz żubrów możemy zobaczyć Muflony, Daniele, Jelenie, Pawie. Po zwiedzeniu tych
wszystkich atrakcji udaliśmy się z powrotem dz domu. Wszystkim którzy jeszcze nie odwiedzili
Pszczyny i nie zobaczyli atrakcji które ofiaruje to miasto serdecznie polecam.