17.08.2024 X Rajd Skarbnika

W sobotnie popołudnie 17 sierpnia grupa rowerzystów o godz. 15-tej spotkała się w Radlinie by rozpocząć X Rajd Skarbnika. Parę minut po piętnastej wyruszyliśmy w 15-to kilometrową trasę , jadąc przez Niedobczyce, Niewiadom, Rydułtowy by dotrzeć na posesję Skarbnika. Po dotarciu na miejsce czekało na nas ciasto oraz napoje. Później został rozegrany konkurs. Jedliśmy też pyszną fasolkę po bretońsku. Miło spędzony czas przerwała nam nadchodząca od południa burza. Grupa 30-tu osób rozjechała się do swoich domów. Zapraszam wszystkich już za rok.

Czytaj więcej

10-17.08.2024 70 Zlot Turystów Kolarzy – Tworzyjanki

Tegoroczny 70. Centralny Zlot Turystów Kolarzy PTTK odbywał się w Tworzyjankach – miejscowości leżącej w centralnej Polsce pomiędzy Brzezinami a Koluszkami, w dolinie rzeki Mrogi. Organizatorem był PTTK Oddział Łódzki im. Jana Czeraszkiewicza i Łódzki Klub Turystów Kolarzy PTTK im. Henryka Gintera. Baza i biuro zlotu zlokalizowane były na terenie zabytkowego Starego Folwarku, z końca XIX wieku. W impezie uczestniczyło około 250 turystów z Polski i Ukrainy, w tym sześciu „Sokołów“. Każdego dnia braliśmy udział w przygotowanych przez Organizatorów trasach rowerowych, na których poznawaliśmy piękno krajobrazu, przyrody oraz historię i kulturę ziemi łódzkiej. Podczas tych wyjazdów zdobyliśmy kilkanaście odznak turystyczno-krajoznawczych. Odwiedziliśmy także kilka miejsc związanych z tegorocznym zadaniem doraźnym, którego tematem jest 230. rocznica wybuchu Insurekcji Kościuszkowskiej i osoba Tadeusza Kościuszki. Wieczorami po odprawach zlotowych przygotowane były dla nas liczne atrakcje. Braliśmy udział w projekcji filmu Filipa Bajona pt. „ Bal na dworcu w Koluszkach“, spotkaliśmy się z panem Ryszardem Bonisławskim- byłym Senatorem RP, jest on polskim regionalistą, przewodnikiem po Łodzi i regionie łódzkim. Opowiedział nam o ciekawostkach dotyczących walorów krajoznawczo-przyrodniczych doliny Mrogi oraz o zabytkach Łodzi. Kto chciał to mógł skorzystać z dwóch zabaw tanecznych i biesiady przy ognisku z pieczeniem kiełbasek. Każdego dnia dopisywała piękna, słoneczna pogoda, która bardzo sprzyjała rowerowym wyjazdom i zwiedzaniu. Zlot w Tworzyjankach w pełni należy uzać za bardzo udany.

4.08.2024 Muzeum Dzwonków

Dzisiejszy wyjazd do Jastrzębia Zdroju przełożony z 22 czerwca z powodu paskudnej pogody rozpoczynamy od zwiedzania Muzeum Dzwonków. Na miejscu czekał na nas p. Krzysztof, który oprowadził nas po swojej kolekcji 13 tys. dzwonków, oczywiście opowiadając z prawdziwą pasją kolekcjonerską o najciekawszych eksponatach. Po zwiedzeniu udaliśmy się do naszych znajomych – Andrzeja i Magdy na Moszczenicę gdzie przywitani zostaliśmy kawą i ciastem. Była okazja do wspomnień i wzruszeń bo to już 8 lat minęło kiedy kolega Andrzej organizował rajd jastrzębski…..

Czytaj więcej

3.08.2024 Tyska Pętla Rowerowa

W pierwszą sobotę sierpnia wybieramy się do Tych by zdobyć odznakę Tyska Pętla Rowerowa. Zgodnie z uzgodnieniami czekała na nas grupa 4 turystów z klubu “Gronie” na czele z prezesem Cezarym. Po powitaniu i kilku słowach wstępu ruszamy na trasę odwiedzając wszystkie obiekty potrzebne do zdobycia w/w odznaki. Składamy serdeczne podziękowania dla kolegów z “Gronie” Tychy i prezesa Cezarego za bezpieczne poprowadzenie naszej grupy po Tychach i wszystkie przekazane informacje na temat odwiedzanych obiektów i ich historii. No i oczywiście za weryfikację odznaki,,,