30.04-6.05.2022 Wiślana Trasa Rowerowa

Kilku Sokołów w towarzystwie zaprzyjaźnionych rowerzystów z Otwocka wyruszyło na drugą część Wiślanej Trasy Rowerowej:

Dzień 1 – pociągiem do Gdyni.. potem zaślubiny z morzem .. Sopot.. jak zawsze piękny Gdańsk i nocleg w Sobieszewie .. 68km

Dzień 2 .. bardzo ciekawy .. Świbno – Tczew – Pelplin bazylika – Gniew zamek i nocleg w Kwidzyniu .. 115 km

Dzień 3 – start Kwidzyń .. potem piękne tereny .. lasy .. jeziora  przepiękny Grudziądz i 137km

Dzień 4 .. Grudziądz.. Świecie.. Chełmno .. wspaniałe miejsca .. potem Pruszcz oraz olbrzymia bazylika w Koronowie i na koniec Bydgoszcz 126km.

Dzień 5 .. start Bydgoszcz .. zamek Sztum .. pałac Lubostroń .. bazylika Markowice i koniec Ciechocinek … 126 km

Dzień 6 .. start Ciechocinek .. Nieszawa i prom … Włocławek i przepiękny Płock .. 110 km

Dzień 7 … Płock. .Dobrzyń nad Wisłą .. Modlin.. I w końcu Warszawa … 127km

Dzień 8 … trochę po Warszawie i koniec ..

Zaliczona cała Wiślana Trasa Rowerowa w dobrych humorach przy wspaniałej pogodzie. przyjechaliśmy pociągiem do domu. Pozdrowienia do wszystkich uczestników.

Czytaj więcej

2.05.2022 Rezerwat “Łężczok”

2.05.2022 to dobry dzień na majową przejażdżkę. Jedziemy do Rezerwatu Łężczok. Tradycyjnie powinno padać, a tu zmiana – piękna pogoda. Ruszamy z Radlina, przez Pszów i Rydułtowy następnie Krzyżkowice, Pstrążnę, Lyski, lasem do Bogunic, a potem do Szymocic. W lesie przymusowy odpoczynek z powodu awarii roweru, to tylko przysłowiowa „pana”. Po wymianie dętki ruszamy dalej do celu podróży. Dojechaliśmy… a na wjeździe „ZNAK” zakaz poruszania się rowerem w kierunku platformy widokowej, trudno… pojechaliśmy w drugą stronę do wieży, pomnika przyrody „Bartka” i do ruin Pałacyki Myśliwskiego. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną.

30.04.2022 Kalety

W ostatnią sobotę kwietnia już o 6.00 rano załadowani ruszamy samochodami do Kalet by odwiedzić zaprzyjaźnionych z nami członków klubu Catena Bytom Ewę i Piotra. Po rozpakowaniu rowerów i wypiciu kawy ruszamy na trasę 50 km odwiedzając Woźniki, Lubszę, Prądy, Koszęcin i Kalety. Głównym celem były obiekty zadania doraźnego ale odwiedziliśmy również kilka kościołów, pałac i basen z zapleczem noclegowym. Po całej trasie z powodu kontuzji Piotra oprowadziła nas znakomicie Ewa. Już po powrocie czekał na nas poczęstunek przygotowany przez gospodarzy – żurek, kiełbasa z grilla, smalec własnej roboty i ciasteczka. Bardzo jesteśmy wdzięczni Ewie i Piotrowi z tak wspaniałe przyjęcie i ugoszczenie. Każdy chętny miał również okazję zobaczyć prywatne muzeum gospodarza i posłuchać opowieści o najciekawszych eksponatach. Raz jeszcze dziękujemy i myślę że pewnie jeszcze wrócimy….