24.04.2022 Raszczyce

W niedzielne przedpołudnie grupą Sokołów wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do Raszczyc w gm. Lyski, aby zobaczyć ruiny zamku. Obiekt do którego udaliśmy się leży na prywatnym terenie należącym do wójta gminy Lyski pana Grzegorza Gryta, który chętnie umówił się z nami na spotkanie aby opowiedzieć o historii tego miejsca. Po przybyciu do celu naszej wycieczki i przywitaniu przez gospodarza tego terenu, zaparkowaliśmy rowery i udaliśmy się z nim do miejsca na którym stał zamek. Historyczną opowieść rozpoczęliśmy od słodkiego poczęstunku przygotowanego przez pana Grzegorza. Dowiedzieliśmy się, że ów zamek to była budowla obronna powstała na sztucznym nasypie, na wzgórzu zwanym Bednarkowcem – zameczek z wieżą obronną i przynależnymi do niego zabudowaniami. Do dziś istnieją tam resztki piwnic, w których zobaczyliśmy dobrze zachowane, wykonane z cegły filary oraz sklepienia krzyżowo-żebrowe i małe, wąskie okienka. Po zobaczeniu piwnic udaliśmy się w miejsce gdzie stała wieża obronna wykonana z kamienia i cegły, o czym świadczą pozostałości zachowanych fundamentów w formie czworoboku. Ponadto dowiedzieliśmy się, że wokół terenu na którym stał zameczek z wieżą obronną były stawy i rozlewiska wodne okalające wzgórze (do dziś zachowały się trzy) oraz, że znajdował się tu folwark, z browarem, chlewnią i owczarnią. Zwiedzanie zakończyliśmy wspólnym zdjęciem oraz drugą niespodzianką przygotowaną przez pana Grzegorza, który każdemu z nas wręczył przewodnik turystyczny „Szlak Górnej Odry -zielone ścieżki pogranicza”, odblask na rower i długopis. Pomimo pochmurnej i wietrznej pogody, wycieczka była udana. Bardzo dziękujemy panu wójtowi, który poświęcił nam czas w niedzielne przedpołudnie opowiadając o historii zwiedzanego przez nas miejsca, a także za miłe niespodzianki.

Czytaj więcej

10.04.2022 Rybnik Kamień

W słoneczną chociaż dosyć zimną niedzielę ruszamy do Rybnika Kamienia na rajd “Witaj Wiosno” organizowany przez Komisję Turystyki Kolarskiej PTTK Rybnik. Na miejscu było na tyle zimno że nawet herbatka rozgrzewająca wystarczała tylko na chwilę. Rajd odbywał się bez wpisowego, a na miejscu można było zakupić kiełbasę i upiec na ognisku rozpalonym przez organizatorów. Sokołów było 19 co nie wystarczyło do zdobycia pucharu dla najliczniejszej drużyny rajdowej. Może za rok będzie lepiej ….

3.04.2022 Czerwionka

W kwietniową mroźną niedzielę dnia 3.04.2022 roku wybraliśmy się w grupie trzech Sokołów na XXV Rajd Pieszo-Kolarski – “RAMŻÓW” do Czerwionki. Meta w Czerwionce była usytuowana na placu hali targowej. Po zarejestrowaniu się w biurze rajdowym gdzie otrzymaliśmy pamiątkowe plakietki, odcisk pieczęci rajdowej oraz najnowsze mapki i informatory turystyczne województwa śląskiego poczęstowano Nas gorącą kawą i herbatą. Następnie wzięliśmy udział w konkursach zręcznościowych. Dla najliczniejszej drużyny był puchar. W czasie ceremonii wręczania nagród za zdobyte czołowe miejsca w konkursach oraz pucharów zaszczycił Nas swoją obecnością Starosta Powiatu Rybnickiego Pan Damian Mrowiec. Potem pamiątkowa wspólna fotka i wracamy do domu. Dziękuję bardzo za miłe przyjęcie organizatorom a także uczestnikom za udział. Mimo chłodu niedziela została spędzona w dobrej i miłej atmosferze. Zapraszam za rok – prowadzący Grzegorz Kuczera.

Czytaj więcej

2.04.2022 Łuków Śląski

Dzisiaj 2 kwietnia 2022 roku  wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do Łukowa Śląskiego. Celem wycieczki była platforma widokowa znajdująca się w Łukowie Śląskim. Ten taras widokowy znajdziemy na styku Gminy Gaszowice i Gminy Lyski. Jest to tzw. Zagłębie truskawkowe, w maju i czerwcu to miejsce z pewnością się mieni czerwienią. Możemy tu zobaczyć panoramę Lysek, Łukowa Śląskiego i Rydułtów. Pogoda typowo zimowa dlatego też frekwencja nie dopisała..w sumie z Radlina wystartowało trzech Sokołów. Jak się to mówi byle do wiosny… Dziękuję bardzo tym którzy wzięli udział w wycieczce. Zapraszam na następne rowerowe wycieczki – prowadzący- Grzegorz Kuczera.