KOMUNIKAT

W DNIU 18 CZERWIEC 2021 ROKU (PIĄTEK) O GODZINIE 18.00 W RYDUŁTOWSKIM CENTRUM KULTURY “FENIKS” PRZY UL. STRZELCÓW BYTOMSKICH ODBĘDZIE SIĘ ZEBRANIE PODSUMOWUJĄCE SEZON 2020

Dwa dni wcześniej 16.06 o godz. 16.00 będzie zwykłe zebranie w stałym miejscu w Radlinie za urzędem miasta.

1-7.05.2021 Wiślana Trasa Rowerowa

W dniach 1-7 maja “Sokoły” ruszyły na pierwszą część “Wiślanej trasy rowerowej”. Przy trudnej pogodzie – deszcz, wiatr, zimno – przebyliśmy ok 770 km zwiedzając wiele wspaniałych miejsc nad Wisłą.

1 dzień – 141 km – Pszczyna, Oświęcim, Zator, Skawina i niestety początek w deszczu

Dzień 2 – 120 km, Skawina, Kraków, Niepołomice, Opatowiec i nocleg Wietrzychowice i deszcz i wiatr …

3 dzień – 132 km – Wietrzychowice, Nowy Korczyn, Szczucin, Pacanów, Szydłów, Połaniec …. wiatr

4 dzień 118 km – Połaniec, Baranów Sandomierski, Sandomierz, Zawichost, Annopol, Józefów nad Wisłą … wreszcie pogoda

5 dzień 124 km – Józefów nad Wisłą, Solec nad Wisłą, Janowiec, Puławy, Dęblin, Kozienice … i wiatr

6 dzień 115 km – Kozienice, Czersk, Konstancin-Jeziorna, Wilanów – dotarliśmy do stolicy
7 dzień -ok 20 km- zwiedzanie stolicy – powrót pociągiem do domu Serdeczne podziękowania uczestnikom wyjazdu m.in .Piotrowi ,Michałowi ,Markowi, Krzyśkowi a także Bogdanowi za przyjęcie nas w Otwocku na noclegu.

Niepołomice
W oczekiwaniu na prom
Janowiec
Czersk
Opatkowice

9.05.2021 Modzurów-Krowiarki

9.05.2021 w naszym ulubionym miejscu startów, zjawiło się 8 uczestników. Pogoda wyjątkowo dopisała i zachęcała do dłuższej przejażdżki. Nie tracąc więc czasu szybko ruszyliśmy śladami Zamków i Pałaców. Na początek skierowaliśmy się w stronę Krzyżanowic i pod dojechaniu na miejsce zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie, rozstaliśmy się z Bogdanem i ruszyliśmy na dalszą drogę. W Tworkowie dołączył do następny uczestnik i znów liczba startowa uczestników się wyrównała. Bardzo ładna pogoda sprzyjała podziwianiu pięknych opolskich krajobrazów. W dobrych humorach docieramy do pierwszego celu naszej wyprawy pałacu w Krowiarkach, niestety okazuje się, że w dniu dzisiejszym nie ma możliwości dostania się na teren pałacu i zwiedzenia go, ale udaje się nam popodziwiać ten piękny remontowany pałac z okolic ogrodzenia oraz pięknego stawu. Ruszam w dalszą trasę i okazuje się że podczas podróży do Jastrzębia spotykanym uczestników 3 Głubczyckiego Rajdu Samochodowego. W Jastrzębiu podziwiamy piękny pałac z początku XX w., niestety znów z okolic ogrodzenia, gdyż jest to prywatny teren z brakiem możliwości wejścia na jego teren. Następnie dojeżdżamy do drugiego celu naszej wypraw, czyli pałacu w Modzurowie, gdzie nie tylko nie udaje się nam dostać na teren obiektu, ale nawet popodziwiać z daleka, mimo bardzo pomocnych mieszkańców. Po krótkiej przerwie ruszamy w kierunku przeprawy promowej w Grzegorzowicach. Po drodze rozstajemy się z Andrzejem i udaje się nam w końcu trafić na obiekt w pełni dostępny do zwiedzania. Są nim ruiny pałacu w Łubowicach. Po krótkiej sesji zdjęciowej udajemy się na przeprawę promowe, na miejscu jednak okazuje się, że prom nie działa ze względu na zbyt szybki nurt rzeki 😊. Zmieniamy kierunek i ruszamy do Raciborza walcząc w większości z dość silnym wiatrem. Po dotarciu na Dębicz kończymy nasz rajd i udajemy się w dobrych humorach do domów.Dziękuje wszystkim za wspólną jazdę i piękną przygodę.

8.05.2021 VIII Rajd Kwitnące Sady i Ogrody

W dniu 8.05.2021 w miejscu stałego miejsca startu rajdów w Radlinie pojawiło się 20 osób gotowych na udział w VII Rajdzie „Kwitnące Sady i Ogrody”. Po krótkim przywitaniu i uformowaniu dwóch grup ruszyliśmy na trasę naszego rajdu. Najpierw skierowaliśmy się ulicą Korfantego do ulicy Wrzosowej i dalej w kierunku Wodzisławia Śl., gdzie najpierw czekał nas pierwszy wymagający podjazd na ul. Kokoszyckiej, który wszyscy pokonali bardzo dzielnie, następie pojechaliśmy przez Jedłownik wieś, gdzie mogliśmy podziwiać Szkółkę Krzewów ozdobnych Kotyczka. Dalej kierując się ul. Rogowską pokonaliśmy następny wymagający odcinek rajdu. Po dojechaniu do ul. Wodzisławskiej skierowaliśmy się już do celu naszego rajdu, Rodzinnego Parku Rozrywki “Trzy Wzgórza”, przez wodzisławski rynek.

Będąc na mecie rajdu każdy z uczestników upiekł i zjadł kiełbaskę oraz wziął udział w sesji zdjęciowej.

Dziękuje wszystkim za wspólną jazdę i mile spędzony czas. Do zobaczenia na kolejnych rajdach.

1.05.2021 Racibórz-Tworków

1.05.2021 na stałym miejscu zbiórki w Radlinie pojawiło się 5 śmiałków, może aura początkowo nie była sprzyjająca na wycieczkę , ale jednak postanowiliśmy spróbować i przejechać trasę zwiedzając przy tym zamek piastowski w Raciborzu jak i ruiny zamku w Tworkowie. Z Radlina wyruszyliśmy w 5 a po trasie dołączyło jeszcze 2 śmiałków. Trasa przebiegała m.in. przez Zawadę, Syrynię, Pogrzebień do Raciborza na dziedziniec zamku gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie a dodatkowo można było zobaczyć wystawę kwiatów, która tam się odbywała, szkoda tylko że z powodu pandemii nie była tak liczna. Po krótkiej przerwie trasą przez Sudół i Bieńkowice udaliśmy do Tworkowa pod ruiny zamku. Tam oczywiście pamiątkowe zdjęcie, przerwa na posiłek a następnie podróż do domu . Cała trasa wyniosła ok 64 km. Dziękuję wszystkim uczestnikom za przybycie mimo że były wątpliwości czy się uda, dodam tylko iż była to moja pierwsza wycieczka jako prowadzący i cieszę że udało się przejechać cały odcinek. Dziękuję Bańczyk Przemysław